Salgs- og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger

Tacokongen.dk drives af:
Inka Food ApS

Returadresse:
Inka Food 
Egeskovvej 22, hal 13
3490 Kvistgård

Betaling

Vi modtager VISA-Dankort, Visa og MasterCard. Betalinger håndteres gennem Stripe.

Levering

Levering til dig, som kunde foregår med PostNord eller GLS.
Leveringsprisen er afhængig af pakkens vægt og vil fremgå ved betaling.

Pakker afsendes typisk fra vores lager indenfor 1-3 hverdage, dog med undtagelse af varer der ikke er på lager, hvor leveringstiden vil være længere. Såfremt dele af en ordre ikke er på lager, vil ordren blive afsendt år alle varer er på lager, hvorefter ordren vil blive afsendt samlet.

Fra afsendelsesdato vil levering typisk tage 2-3 hverdage med PostNord eller GLS.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende mail til hola@tacokongen.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved ikke at modtage varen uden samtidig at give os tydelig besked.

Ikke afhentede pakker der kommer retur, vil blive pålagt et gebyr på 70,- til at dække omkostninger opkrævet af GLS for returnering af pakken.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Bemærk at du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret (dvs fødevarer).

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger.

Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

Reklamationsret

Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Tacokongen, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Tacokongen.

Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest et år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, Tacokongen har stillet dig i udsigt.